Alla kommer dit, även du. Då krävs ett ställningstagande. Jag har provat tanken då och då – att ta fram mitt sedan årtionden gråa hår – men blivit skräckslagen över att kanske förvandlas till någon som anses som gammal, körd. Ändå berömmer jag ständigt andra kvinnor som har grått hår, att de är fantastiskt vackra. Snart är det dock dags. Om några månader – eller troligen några till … Bloggen är min väg att försöka våga hoppa! Följ med, kanske du känner igen dig och behöver förbereda dig, du med! Enkel blir förmodligen inte vägen till det grå, kanske till och med misslyckad, men lustfylld och intressant kan man ju alltid se till att den blir. När jag vågat ta steget, byter bloggen namn till Grå elegans.

17 september 2013

Working 9 to 5: Tidningen Vi

Bloggen är min alldeles privata blogg, den har - som det står i min bloggförklaring - ingenting att göra med min arbetsplats, tidningen Vi, där bloggen - mot sin vilja - numera är äldst. Inte en enda kvinnlig arbetskamrat på redaktionen där är grå- eller vithårig. Fattar ni!! (Om du hade det så, skulle du nog också fundera ett eller två varv på detta om det är klokt att övergå till att bli gråhårs-naturell.)

Här är Vi nummer 9 2013.

















Om ni nu har missat denna fantastiska tidning, läs det här reportaget ur Vi nummer 9/2013. Det handlar om att du faktiskt går omkring med döden i din mobil, dator, läsplatta etc.  Skrivet av Magda Gad.
Efter läsningen, prenumerera på Vi, vetjag. Sveriges ledande magasin inom samhälle och kultur. Du kommer inte att ångra dig en enda sekund. Ett fint erbjudande hittar du i samma länk som ovan.

Rubriken Working 9 to 5, ska vi återvända till. Hur ser det egentligen ut i det svenska arbetslivet när det gäller kvinnliga silverrävar? Hur många sitter på powerpositioner? Lyssnar man bättre eller sämre på en gråhårig kvinna? Syns hon över huvud taget i ett kluster av kunder som vill ha hjälp vid en köpdisk?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar