Alla kommer dit, även du. Då krävs ett ställningstagande. Jag har provat tanken då och då – att ta fram mitt sedan årtionden gråa hår – men blivit skräckslagen över att kanske förvandlas till någon som anses som gammal, körd. Ändå berömmer jag ständigt andra kvinnor som har grått hår, att de är fantastiskt vackra. Snart är det dock dags. Om några månader – eller troligen några till … Bloggen är min väg att försöka våga hoppa! Följ med, kanske du känner igen dig och behöver förbereda dig, du med! Enkel blir förmodligen inte vägen till det grå, kanske till och med misslyckad, men lustfylld och intressant kan man ju alltid se till att den blir. När jag vågat ta steget, byter bloggen namn till Grå elegans.

11 augusti 2013

Vecka 1 till ända

Vecka 1 till ända. Men häng kvar!

Nästa vecka får du möta Ingabritt, som bor i Grekland. Hur ser kvinnorna där på att sluta färga sitt hår?
Och så blir det en ny Gråhårig Stilikon.
Och så ska jag försöka ta mig till stylisten en kväll. För att höra vad som händer med ens färger i garderoben när man tar fram sitt grå hår. Passar ingenting längre då?

Innan jag säger god natt, två stämningsfulla bilder.
PS. Sprid gärna bloggen. Då blir jag glad.

T-shirten jag har på mig när jag färgar.
Jajamen. Så ser sanningen ut.



















Den här är roligare.

6 kommentarer:

  1. Jag läser med spänning din blogg! Grått är en vacker färg! Går att matcha till allt!

    SvaraRadera
  2. Ja, vad spännande. Problemet är inte färgen grått utan att man blir ljushårig. Det är svårtsmält för en brunett.

    SvaraRadera
  3. Har du inte slutat med färgerierna? Vafalls? Go Cold Turkey, ska jag säga som först fick bleka bort min mörka färgning så att jag hade något slags öststatsgul färg i skallen först innan det grå växte ut. Nu bara skönt, skulle inte orka hålla på. Värst är att våndas när det grå börjar synas i hårbotten och vid tinningarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cold Turkey, kan det möjligtvis kvala in bland uttrycken vi söker för kvinnliga motsvarigheten till "De grå tinningarnas charm"? :)

      Radera