Alla kommer dit, även du. Då krävs ett ställningstagande. Jag har provat tanken då och då – att ta fram mitt sedan årtionden gråa hår – men blivit skräckslagen över att kanske förvandlas till någon som anses som gammal, körd. Ändå berömmer jag ständigt andra kvinnor som har grått hår, att de är fantastiskt vackra. Snart är det dock dags. Om några månader – eller troligen några till … Bloggen är min väg att försöka våga hoppa! Följ med, kanske du känner igen dig och behöver förbereda dig, du med! Enkel blir förmodligen inte vägen till det grå, kanske till och med misslyckad, men lustfylld och intressant kan man ju alltid se till att den blir. När jag vågat ta steget, byter bloggen namn till Grå elegans.

27 oktober 2013

Vecka 11 eller om det är 12, till ända

Karismatisk? Just do it, heter detta avsnitt som nu ska summera veckan.

Låt oss återvända till boken Going grey.
Det svenska samhället är definitivt inte som det amerikanska, men en passus i boken har bloggen funderat på rätt länge nu.
Den om att om man inte är en väldigt karismatisk person i sig, ska man passa sig för att ta fram sitt grå hår. Risken är stor att icke karismatiska personer liksom försvinner i andras ögon när de blir gråhåriga.
Påstår Going grey-boken.

Å andra sidan har bloggen vid det här laget varit osynlig vid till exempel kassorna i varuhusen i säkert tio år. Och i teaterfoajén också, då det är dags att hämta ut kläderna efter föreställningen. 
Gnäll, gnäll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar