Alla kommer dit, även du. Då krävs ett ställningstagande. Jag har provat tanken då och då – att ta fram mitt sedan årtionden gråa hår – men blivit skräckslagen över att kanske förvandlas till någon som anses som gammal, körd. Ändå berömmer jag ständigt andra kvinnor som har grått hår, att de är fantastiskt vackra. Snart är det dock dags. Om några månader – eller troligen några till … Bloggen är min väg att försöka våga hoppa! Följ med, kanske du känner igen dig och behöver förbereda dig, du med! Enkel blir förmodligen inte vägen till det grå, kanske till och med misslyckad, men lustfylld och intressant kan man ju alltid se till att den blir. När jag vågat ta steget, byter bloggen namn till Grå elegans.

8 september 2013

Vecka 5 till ända

1,5 cm av den grå utväxten syns. 
Det vill säga på var sin sida benan. Det är ju lika med 3 cm på bredden. 
Ska bloggen klara detta över huvud taget?

Ingen pangbrud.
















Bloggen AVSKYR blotta anblicken av utväxten.
Det är en sak när det är klart, hela håret grått, men detta ser ju för jävligt ut.
På inköpslistan stod hårfärg, Garnier Nutrisse Cream, nyans 7.3. Det vill säga Guldblond. Men bloggen lyckades hålla sig. Nu är bloggen spattig och obekväm till mods.

Dessutom ska bloggen på äventyr. Till Paris. Har hyrt lägenhet på gatan nedan.
Cité Du Midi i Montmartre.










 
Osnygg i Paris, är vad det kommer att bli. Men det är bara att bita ihop. Värre saker har hänt människor.

En liten teaser innan avresan. Det här händer i kulisserna på bloggen:
* Frisörerna och deras råd - de är inte bortglömda.
*Nej-sägarna, det vill säga sonen och maken i familjen. Och ja-sägaren, dottern. De har alla sina olika skäl till varför de tycker det ena eller det andra om att bloggen funderar på att ta fram sitt grå hår.
* Och så ska vi gräva djupare i detta med att The final countdown - att låta sig bli gråhårig - faktiskt är en djup existentiell fråga för somliga av oss. En hennafärgad kvinna med mycket insikt i frågan Vad är det att vara människa?, ska få komma till tals. Bloggen längtar efter att höra vad hon har att säga.
Au revoir


2 kommentarer:

  1. I Paris har kvinnorna håriga vita ben på våren, Ingen bryr sig! Fick beröm för frisyr och färg (tvättbjörn) i kön i en mataffär. Jag har genomlevt orange, rosa med utväxt av mörkt och grått! Lever och tycker att jag ser helt ok ut i mitt naturslingade hår. Glöm inte att ingen bryr sig i Paris. Alla får leva!

    SvaraRadera
  2. Tack för uppmuntrande ord.
    Ja, varför tror bloggen att alla ska titta på bloggen i en stad med miljoner invånare. Hybris!

    SvaraRadera