Alla kommer dit, även du. Då krävs ett ställningstagande. Jag har provat tanken då och då – att ta fram mitt sedan årtionden gråa hår – men blivit skräckslagen över att kanske förvandlas till någon som anses som gammal, körd. Ändå berömmer jag ständigt andra kvinnor som har grått hår, att de är fantastiskt vackra. Snart är det dock dags. Om några månader – eller troligen några till … Bloggen är min väg att försöka våga hoppa! Följ med, kanske du känner igen dig och behöver förbereda dig, du med! Enkel blir förmodligen inte vägen till det grå, kanske till och med misslyckad, men lustfylld och intressant kan man ju alltid se till att den blir. När jag vågat ta steget, byter bloggen namn till Grå elegans.

23 september 2013

Stilikon: Li Edelkoort

Li Edelkoort. Grå med svarta partier.
Bild från artistikrezo.com


Det här är nederländska Li Edelkoort, en av världens främsta trendanalytiker. Hon har varit grå i säkert 10 år.
"Två gånger om året – lika många gånger som hon sätter nya teman för de kommande årens trender – beger hon sig ut på världsturné för att före­läsa för branschfolk och hängivna Edelkoortfans världen över. Stämningen är närmast sakral" skrev DN 2011.
Ett gråhårigt helgon.
I DN läser bloggen vidare: "Trender är inget som uppstår ur tomma intet. Det är strömningar som är på gång länge och fler människor än jag kan ha på känn vad som är på gång. Skillnaden är att de flesta inte kan konkretisera och sätta fingret på dem. Min uppgift är att presentera trenderna, att underlätta för andra att ta till sig dem." Sa Li.
Alla brukar göra som Li säger. Gäller dock inte hår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar